Business

Flyers laten drukken: hier moet je aan denken

Flyers worden al heel wat jaren als marketingmiddel ingezet. Niet alleen om informatie te verspreiden, maar ook om op te vallen bij de doelgroep. We leven in een digitaal tijdperk, maar dit betekent niet dat deze marketinginstrumenten door de jaren heen minder populair zijn geworden. Integendeel zelfs. Wanneer we het voor kiezen hebben, blijven folders ongekend geliefd. Geen wonder, want dit is een zeer effectieve manier van reclame maken. Maar dan is het wel belangrijk dat je alles uit jouw ontwerp haalt. En daar wil het nog wel eens misgaan. Hoog tijd dus om hier verandering in te brengen.

Flyers laten drukken is niet eenvoudig. Het begint allemaal met een goed ontwerp. Als het ontwerp niet klopt. Dan kan dit grote gevolgen hebben. In dit artikel helpen we je graag een beetje op weg en zetten we de belangrijkste aandachtspunten op een rij. Je leest hieronder precies waar je aan moet denken bij het creëren van het juiste ontwerp om jouw doelgroep te enthousiasmeren.

Lire également : Restaurant, café, bar…4 conseils pour un établissement attractif

Wat is het doel van jouw flyer?

Voordat je de flyer ontwerpt, is het eerst belangrijk om over het doel hiervan na te denken. Waarom laat je überhaupt een flyer drukken? Je wil natuurlijk klanten aantrekken, maar op welke manier ga je dit doen? Misschien heeft je bedrijf bijvoorbeeld wel een geheel nieuw product gelanceerd en wil je mensen hierover informeren. Of heb je momenteel een bijzonder goede actie lopen die je graag aan de doelgroep wil laten weten. Wanneer je het doel van de flyer hebt bepaald, wordt het ontwerpen al een stuk eenvoudiger.

Juiste papiersoort

Ook is het goed om over het papiergebruik na te denken. Welke papiersoort je gebruikt, is afhankelijk van verschillende factoren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het totale kostenplaatje. Wanneer je zo goedkoop mogelijk uit wil zijn, is het slim om voor dun papier te kiezen. Dit is ook handiger wanneer je deze in grotere getalen wil verspreiden. Als je echter voor een kleinere oplage kiest en graag ziet dat de flyers langer mee zullen gaan, dan kun je juist weer beter kiezen voor een dikker papiersoort.

A lire en complément : Marseille, le nouveau Hub européen du textile

Kom je er zelf niet uit? Vraag dan om advies bij de drukker en leg hierbij uit wat het doel van de flyer is. Zo weet je zeker dat je een geschikte keuze maakt.

Kort maar krachtig

Vaak wordt de fout gemaakt om zo veel mogelijk informatie in één keer in de flyer te stoppen. Dat betekent meestal dat er ellenlange teksten worden gedrukt. Teksten die – als we heel eerlijk zijn – eigenlijk nooit gelezen gaan worden. Het is belangrijk dat de flyer visueel aantrekkelijk is, dat mensen echt uitgenodigd worden om deze volledig door te nemen. Het menselijke brein reageert vooral sterk op afbeeldingen. Dat is waar we op aanslaan. Wat ons enthousiast maakt. Probeer daarom de flyers vooral te vullen met pakkende en opvallende afbeeldingen. Houd de tekst kort en krachtig.